Sosyal Beceri Eğitimi Çalışmaları

Sosyal Beceri Eğitimi Çalışmaları

 

Elliot ve Gresham (1993), sosyal becerileri bir bireyin olumlu tepkileri meydana çıkarıp olumsuz tepkilerden kaçınmasına yardımcı olacak şekilde diğerleriyle etkileşimini mümkün kılan sosyal açıdan kabul gören davranışlar olarak ifade etmiştir.

 

Eğitimin temel amaçlarından bir tanesi bireyin içinde bulunduğu topluma  uyum sağlamasına yardımcı olmaktır. Bu uyum sürecinin en önemli bileşeni sosyal beceri kazanımlarıdır. Öğrencilerin sosyal becerileri kazanımalarını elde etmeleri eğitimin önemli işlevi arasında yer almaktadır. Bu işlevin gerçekleşmesinde temel sorumluluk da, ilköğretime düşmektedir. Çünkü ilköğretim, toplumdaki tüm bireylerin sahip olmaları gereken temel bilgi, beceri ve alışkanlıkların kazandırıldığı önemli bir eğitim basamağıdır.

 

Bireyin hayatında başarılı ve mutlu olabilmesi için bu türden niteliklere sahip olması gerekir. Bu düşünceden hareketle okulumuzda, 1-8 sınıflar için sosyal beceri eğitimi çalışmaları hedeflenmiştir.

 

Etkinlikler; öğrencilerin psikolojik açıdan sağlıklı, kendinitanıyan, empati yeteneği gelişmiş, kendine güven duyan,  kişiler arası iletişim becerileri gelişmiş, kendini doğru ifade edebilen, problemler karşısında çözüm üretebilen, sağduyulu, duyarlı, etkin ve yaşam boyu öğrenen bireyler olmalarına yardımcı olma gibi amaçlara yönelik olarak düzenlenmiştir.

 

Etkinliklerde öğrenciyi aktif bir katılımcı ve sorunları araştırıcı bir birey hâline getiren, öğrenci merkezli yaklaşım temel alınmıştır. Buna göre, öğrenciler öğretilen birey değil, araştıran, sorgulayan, öğrenen, kendi iç kontrolünü sağlayan, sorumluluklarını üstlenen bireyler olmaları sağlanacaktır.

 

Etkinlikler gelişimsel ve önleyici rehberlik anlayışı temel alınarak hazırlanmış ve öğrencilerin gelişimsel özellikleri dikkate alınmıştır.

 

29.01.2018 1189